marți, 12 ianuarie 2010

Law Abiding Citizen

Cum am fost în vacanţă, şi cum nu aveam chef de mare lucru- nu că nu aş fi avut chestii de făcut- mi-am reluat una din activităţile mele preferate- vizionarea de filme-.

Unul dintre ele a fost "Law Abiding Citizen". După trailer mi-am dat seama că subiectul aduce cu un alt film, mai vechi, bazat pe un roman- " A Time to Kill", numai că aici situaţia este inversată: personajul principal este alb şi avocatul de culoare, acţiunea mergând însă pe acelaşi fir: răzbunarea unui tată- şi a unui soţ în cazul filmului de acum. Personajul lui Gerard Butler îşi vede soţia şi fiica torturate şi ucise , şi apoi este practic obligat să asiste la o pedeapsă mult prea uşoară pentru criminali. Şi de aici începe povestea lui de răzbunare. Ideea nu este nouă, dar felul în care este realizat filmul m-a prins.

Recunosc că acţiunea aduce mai degrabă cu o luptă de comando, şi că unele detalii par puţin forţate, dar la fel recunosc şi faptul că finalul m-a luat prin surprindere. Practic personajul lui Butler este privit ca fiind "the bad guy" pentru sistemul legislativ...în timp ce în " A time to kill" personajul lui Samuel L Jackson era privit ca un tată care işi face dreptatea negată de sistemul legislativ. .

Cred că ar fi interesant sa se urmearească aceste două filme unul după altul- primul fiind " A time to kill", din punctul de vedere al viziunii asupra aceleiaşi realităţi.



2 comentarii:

Anonim spunea...

Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!

matzishor spunea...

Multumesc...cred...nu imi dau seama daca esti ironic/a sau nu. oricum, din punct de vedere legislativ e o problema f interesanata, supusa interpretarilor si subiectivitatii...