sâmbătă, 19 aprilie 2008

De prin lume adunate

Venind înapoi spre casă de la Ocna Mureş, am trecut pe lângă o aşezare, un sat ca să-i spun mai bine, unde bănuiesc că trăiau şi rromi şi români-după cum arătau casele. Unele dintre ele cu greu pot fi numite case la cum arătau, dar din moment ce oamenii trăiesc în ele, mă gândesc că termenul se aplică destul de corect.

Şi cum am văzut că Oana are o postare despre ziua rromilor, am zis că nu strică o mică imagine despre partea mult mai săracă a acestei etnii.


Aceleaşi imagini se pot vedea şi în Tălmaciu, mai ales dacă se face dreapta de la ieşirea din oraş, spre Turnu Roşu.
Care-i scopul? Aparent niciunul, dar dacă mă gândesc mai bine cred că scopul e acela de a aduce în faţă realitatea! În unele zone din ţară, şi poate chiar din Sibiu, aşa locuiesc şi românii, care nu sunt un popor migrator, care nu sunt priviţi altfel de societate, cărora poate li se dă o şansă în pluc pentru simplul fapt că nu sunt rromi sau altă etnie.
Dar pentru asta, în aceeaşi mizerie stau şi ei, la fel ca şi cei pe care sunt învăţaţi de mici să-i desconsidere.

Niciun comentariu: