luni, 5 mai 2008

Sibiu jazz festival 2008

E dinnou acel moment al anului, în care încep manifestările culturale cele mai faine şi mai interesante: festul de jazz, festul de teatru şi evident the great TIFF... Dacă nu ar fi sesiunea şi licenţa chiar aş putea spune sincer că ador perioada asta, dar în condiţiile date, mă mulţumesc şi numai cu o încântare măruntă, temperată de o agitaţie mai mare...

Anyway..ideea e că a început a 38-a ediţie a Festivalului de jazz de la Sibiu! A început ca de obicei cu Gala Formaţiilor Studenţeşti, în seara asta la ora 19:25( deşi trebuia să fie 19:00...dar deh, artiştii...). Sincer, mi-a plăcut tare mult prima trupă: aveau ceva inedit-clarinet şi vioară- în componenţa trupei şi combinaţia a ieşit foarte bine. Plus că la clarinet era o tipă! Sincer, foarte tare! Chiar aş vrea să ia ei premiul cel mare al concursului. Primii au fost din Târgul Mureş- o alăt surpriză! nu mă aşteptam la asta, având în vedere că de cele mai multe ori, la galele studenţeşti concurenţii erau de prin Iaşi, Timişoara, Cluj, Sibiu etc

A doua trupă , din Timişoara, parcă Pont Uni se numea nu m-a prea extaziat. Adică oamenii nu cântau rău, dar parcă erau mai degrabă pe stilul clasic de jazz, cu saxofonul, tobele... Frumos, dar nu să te facă să trepidezi pe scaun-cum au făcut-o alţii în anii trecuţi-.

Şi a mai fost un solo de pian al unui tip, student în Braşov, anul II la pian. Ce m-a deranjat oarecum la tipul ăsta- şi nu are nicio legătură cu festul în sine- a fost felul cum a venit îmbrăcat pe scenă: blugi, tricou şi adidaşi. Acuma eu înţeleg că e festival de jazz şi că lumea e mai non conformistă şi mai liberă, dar totuşi, pianul mi se pare un instrument destul de elegant. Mai ales că tipul avusese un solo. Nu ştiu, mie mi se pare că la pian nu te aşezi decât într-o ţinută mai elegantă-cel puţin un pantalon la dungă şi o cămaşă! Dar nah, asta era oarecum pe lângă subiect.

Nu am mai stat şi la partea a doua, că era un curent teribil în sală şi nici nu mai aveam parcă chef.
Ştiu că am ratat un număr de dans al unor tipe- în boxeri şi cămăşi-, trupa Harmony din Sibiu şi probabil încă vreo trupă din Iaşi sau ceva de genul...

Mâine seara e gala laureaţilor...nu ştiu dacă să mă duc sau nu...eventual mă duc şi dacă nu iau locul I cei din Tg Mureş nu mai stau.

Şi de miercuri încolo începe nebunia, cu concertele până la miezul nopţii, jam-uri până dimineaţa...lume pe care nu o cunoşti dar cu care vorbeşti de parcă te-ai şti din copilărie... I love it!

Fază amuzantă: de anul acesta nu mai e voie să se fumeze înăutru!!! I-a nenorocit pe toţi! era la lume afară, în faţa Casei de Cultură la "aer curat"....ioi de mine! Şi azi au fost numai galele.... Super tare chestia cu fumatul, deşi mă mir că a ţinut...probabil că tot se va găşi careva care să fumeze înăuntru, dar cred că o va face pe riscul lui.

Nah cam atât de la prima zi de festival. Pentru cei din Sibiu- să veniţi că e chiar ceva care merită, iar pentru cei care nu sunt de aici, haideţi măcar pe weekend! Festul e de pe 5 până pe 11 mai!

Let the music come!

Niciun comentariu: