miercuri, 19 martie 2008

Fast-food

Ca mai toată lumea, am şi eu nişte pitici ai mei, sau dacă vreţi, nişte păsărele, la care se tot adaugă altele şi altele. Unul dintre cei mai recenţi pitici este legat de fast-food-urile din Sibiu. Nu am nimic cu ele, sunt extrem de folositoare, nu tocmai sănătoase, rapide(cum le spune şi numele) şi sunt extrem de accesibile. Problema, piticul meu, cu aceste fast-food-uri este mirosul! Nu ştiu câtă lume sesizează că aproape tot centrul miroase a kebab, salate, sosuri etc. Şi când crezi că ai scăpat şi mergi spre bulevardul Victoriei, cam prin dreptul Rectoratului te izbeşte din nou mirosul!

Uneori e chiar enervant faptul că până apuc să trec Bălcescu dintr-un capăt în altul miros de parcă eu aş fi bucătărul şef dintr-un fast-food. Şi acuma nu mai miroase numai a carne, sosuri şi salate, ci oferta s-a mai îmbogăţit şi cu gogoşerii şi mai ştiu eu ce alte chioşculeţe din astea. Dinnou, produsele sunt cât de cât ok, fiecare în funcţie de gusturi, dar mirosul e insuportabil. Şi chiar dacă ai vrea să ocoleşti centrul, nu prea poţi, pentru că oricât ai vrea să înlocuieşti agenţia CFR, tot nu ai de unde să-ţi bilete în avans, sau bilete la teatru, sau dacă vrei numai să mergi la cumpărături. Ca ă nu mai zic de cei care săracii, locuiesc în zona respectivă.
Nu ştiu cum de nu se sesizează nimeni de mirosul ăsta, să se ia unele măsuri, mai ales că primăria e la nici 100 de metri de "bucătăria" asta centrală.

De câte ori trec pe centru şi simt mirosul ăla, nu mă pot abţine să nu mă gândesc la cum o să îmi miroasă hainele şi părul...şi la faptul că eu trebuie să ajung undeva unde se va simţi acel miros. Sincer, mi se pare cea mai clară dovadă de neglijenţă să-ţi miroasă hainele a mâncare, a gătit, şi tocmai de aceea mă deranjează aşa de tare, pentru că ajung să fiu chiar eu pusă în postura de a mirosi aşa, din cauza unei hote care nu mai trage cum trebuie sau a unei aerisiri prost direcţionate.

Dar nimeni nu se sesizează! Oare chiar numai eu să simt mirosul ăsta şi să mă deranjeze? Sau e pur şi simplu vorba de aceeaşi amorţire generală a românului, care se extinde din ce în ce mai mult? Nu ştiu cum de cei care locuiesc pe centru nu fac o reclamaţie!
Nu mă aştept să rezolv ceva cu însemnarea asta, dar măcar poate o să fac ceva lume conştientă de faptul că nu e ok să lăsăm lucrurile aşa cum sunt numai pentru că, teoretic, nu s-ar face nimic dacă am lua atitudine. E o problemă relativ redusă ca importanţă, în comparaţie cu ceea ce se întâmplă în general prin Sibiu, dar e una dintre acele probleme care se poate rezolva de către oameni.

Sunt chiar curioasă, dacă aş întreba câţiva dintre locatarii centrului despre acest miros, ce mi-ar răspunde? Probabil " eh, asta este domnişoară. Ce să le facem noi?" Se pot face multe, totul e să se vrea.

Niciun comentariu: